.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جاذبه‌ مازندران فقط دريا نيست

مازندران به دليل وجود جاذبه‌هاي فراوان طبيعي و مواهب بكر خدادادي، يكي از استان‌هاي زيبا و ديدني كشور است كه سالانه از 15 ميليون گردشگر داخلي و خارجي ميزباني مي‌كند.

سواحل زيباي درياي خزر، جنگل‌ها و مراتع بكر و كم نظير، آثار تاريخي و فرهنگي، كـوه‌هـا و يـيلاق‌هاي مرتفع و خوش آب و هوا را مي‌توان تنها بخشي از جاذبه‌هاي اين استان معرفي كرد؛ اما متاسفانه بسياري از ايـن جـاذبـه‌هـا بـه دلايـل مـخـتلفي از جمله كم كاري و كوتاهي مـسـوولان امـر گـردشـگـري در اسـتان تاكنون ناشناخته مانده و بـسـيـاري از مردماني كه مازندران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي‌كنند، فقط سواحل درياي خزر را هدف اصلي سفر خود مي‌دانند.

جاذبه‌هاي طبيعي همچون غارها، تالاب‌ها، چشمه‌هاي آب معدني و آبشارهاي زيبا و بناهاي تاريخي متعدد با اين ديار پيوندي جاودانه داشته و زيباترين مناظر طبيعي را به وجود آورده‌اند.

بـراسـاس پـژوهـش‌هـاي باستان‌شناسي به عمل آمده، كرانه درياي خزر از مراكز مهم تمدن ماقبل تاريخ ايران است. با توجه به كاوش‌هاي علمي، غار علي تپه با قدمتي حدود 12 هزار و 500 سال و غارهاي هوتو و كمربند با قدمتي حدود 9500 سال در شهرستان بـهـشـهـر بـه‌عـنـوان قـديـمـي‌تـريـن پناهگاه‌هاي انسان‌هاي اوليه شناسايي شده‌اند.

از ديگر جاذبه‌هاي تاريخي استان مي‌توان برج لاجيم را نام بـرد. ايـن برج در جنوب شرقي شهر زيرآب واقع در شهرستان سوادكوه و در منطقه جنگلي و كنار روستاي لاجيم قرار دارد. معماري اين اثر ارزشمند متعلق به قرن 5 هجري است. در قسمت فوقاني برج 2 كتيبه آجري متعلق به دوران ساساني و كوفي نصب شده كه براساس مفاد كتيبه كوفي اين بنا مدفن شهريار بن‌عباس است.

همچنين از جمله غارهاي زيبا و ناشناخته اين استان غار دانيال و غار اسپهبد خورشيد است. غار دانيال در ارتفاعات مشرف به سلمانشهر قرار دارد، دسترسي به اين غار از وسط شهر و به سمت روسـتـاي چـاري اسـت كـه پـيـاده حـدود يـك ساعت زمان براي رسيدن به غار نياز است. داخل اين غار حتي در گرم‌ترين روزهاي تابستان بسيار سرد است و آب گوارا و سردي داخل آن جاري اسـت. مـواد آهكي چكيده از سقف اين غار منظره زيبايي پديد آورده است. پهناي غار دانيال از 2 تا 5 متر متغير است و طول آن به گفته بوميان منطقه به 6 هزار متر مي‌رسد. اين غار شباهت‌هاي فراواني به غار عليصدر در همدان دارد؛ اما متاسفانه به دليل عدم شناساندن اين منطقه زيبا حتي بسياري از مردم مازندران نيز از وجود اين غار بي‌اطلاع هستند. غار اسپهبد خورشيد نيز در منطقه دوآب شهرستان سوادكوه است. اين غار به صورت تالاري ساده و حدودا 15 متر است. جذاب‌ترين بخش غار بناهاي قسمت چپ راهرو است كه تا حدودي سالم مانده و با دقت در آنها مي‌توانبه شيوه معماري اين دژ قديمي ‌پي برد.

مازندران داراي جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي، فرهنگي و مذهبي فـراوانـي است كه براي معرفي همه اين جاذبه‌ها تلاش زيادي صورت نگرفته است.

امـيـد اسـت كـه بـا تـلاش مسوولان امر گردشگري استان در معرفي اين سرمايه‌هاي ناشناخته و فراهم كردن شرايط مناسب براي بازديد گردشگران و همكاري مردم با فرهنگ استان، بيش از پيش شاهد حضور گردشگران داخلي و خارجي در اين اماكن باشيم تا فقط سواحل زيباي درياي خزر خاستگاه مسافران نباشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فغانزاده 15 اسفند 1389
مازندران بسیار زیباست اما متاسفانه اطلاع رسانی رسانه ها کافی نمیباشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.